Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra Sitz webshop. Betingelserne gælder i det tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem køber og Sitz webshop.
Handler foretaget på Sitz webshop er omfattet af Købelovens mangelregler.


Leveringstidspunkt og transport
Levering af varen fra Sitz webshop anses for sket, når kunden har fået varen udleveret. Alle bestillinger sendes med GLS, hvis ikke andet er aftalt særskilt mellem køber og Sitz webshop. Når vi har registreret din ordre og du har modtaget en ordrebekræftelse, sender vi varen inden for 1-2 hverdage, dog med forbehold for udsolgte varer, og i forbindelse med højtider og helligdage.
Normal fragt per sending er kr. 60,00 i Danmark.


Fortrydelsesret
Du har 14 dage til at meddele os, at du fortryder købet og herefter 14 dage til at sende varen retur. Du har pligt til at returnere varen i ubrugt tilstand og i samme stand og mængde, som den er modtaget, hvis du ønsker det fulde beløb returneret. Dette er også gældende for den emballage, der er med varen. Se for øvrigt information (Fortrydelsesformular)som følger sendingen. Se specielt under ’Hvad du må og ikke må’.
Du kan også fortryde et køb ved enten at nægte at modtage varen, ved at overdrage varen til postvæsenet eller ved at returnere varen til Sitz webshop. Med den nye forbrugeraftalelov vil forbrugeren fra 13. juni 2014, bære risikoen hvis varen bliver beskadiget når forbrugeren benytter sig af sin fortrydelsesret og returnerer varen. Det er således forbrugeren der hæfter hvis varen forsvinder eller bliver beskadiget i forbindelse med returneringen. Udgiften til returnering dækkes af forbrugeren/køberen. Når varen er modtaget retur og vurderet/godkendt, refunderes pengene til det kort, der er brugt ved købet indenfor få dage.


Reklamation
Eventuelle fejl eller mangler ved produkter/varer leveret fra Sitz webshop skal påberåbes umiddelbart efter du har opdaget fejlen. Det er din pligt at angive, og på forlangende vise, hvordan fejlen eller manglen ytrer sig. Dersom du opdager en fejl, skal du rette henvendelse til Sitz webshop, så sender vi en returlabel til dig. Du kan som udgangspunkt kun klage over fejl, der viser sig senest 2 år efter du har fået varen leveret. Sitz webshop afgør om varen skal repareres eller ombyttes.


Risikoen for varen
Risikoen for varen bestilt i Sitz webshop overgår til køber, når fortrydelsesretten efter 14 dage fra modtagelsen er udløbet. Er varen blevet beskadiget eller forringet, efter at køberen har fået den i hænde, bevarer han sin fortrydelsesret, hvis beskadigelsen eller forringelsen ikke skyldes uagtsomhed eller manglende omsorg fra hans side.
Husk at gemme original emballage, da varen ved evt. reklamation eller skader skal returneres i original emballage.


Oplysningspligt
Aftaler (købsordrer) kan indgås på dansk eller engelsk og opbevares af virksomheden i 5 år, i henhold til bogføringsloven. Det er ikke muligt efterfølgende at tilgå kontrakten via vores website. Hvis du ønsker, at få tilsendt et nyt eksemplar af kontrakten pr. e-mail, bedes du henvende dig via e-mail til post@sitz.dk


Pris og betaling
I Sitz webshop har du mulighed for at betale med Dankort samt udvalgte internationale kreditkort. Alle priser i Sitz webshop på web-adressen http://www.sitz.dk er inkl. moms, men ekskl. porto/fragt.

Betalingen trekkes fra din konto først når vi sender varen.


Dokumentation og vejledning
Dersom der findes produktbeskrivelser og brugervejledninger til varen, følger disse med leverancen fra Sitz webshop. Ønsker du yderligere oplysning eller rådgivning fra vor side, er denne af vejledende art.


Oplysninger
Sitz webshop er den originale webshop for Sitz produkterne. WonderHip sælges også fra wonderhip.com


Oplysning om klagemuligheder
En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby.
Du kan klage til Center for Klageløsning via her:
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/consumers/odr Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse post@sitz.dk